2010s,  CINEMA,  REVIEWS

Love and Mercy: Η βιογραφία του Μπράιαν Γουίλσον από τον Μπιλ Πόλαντ – Κριτική Ταινίας

Σκηνοθεσία: Bill Poland

Η βιογραφική ταινία σε σκηνοθεσία Μπιλ Πόλαντ με τους Τζον Κιούζακ, Πολ Ντάνο, Ελίζαμπεθ Μπανκς και Πολ Τζιαμάτι σκιαγραφεί τη μουσική ιδιοφυΐα του Μπράιαν Γούιλσον ιδρυτικό μέλος και τραγουδιστής του θρυλικού ποπ συγκροτήματος που μεσουρανούσε στα 60s, των Beach Boys.

H ταινία ασχολείται με την άνθηση του φαινομένου των Beach Boys, την κατάκτηση της κορυφής του Γουίλσον, τις διαφωνίες μεταξύ των μελών της μπάντας για τις μουσικές επεμβάσεις του και την αλλαγή στυλ του ήχου τους. Αλλά κυρίως δίνει έμφαση στην προσωπική του κατάρρευση, στην αδυναμία του να στηριχτεί στις δυνάμεις του, καθώς μεγαλώνοντας τα προβλήματα από την παιδική του ηλικία γίνονται ακόμα πιο φανερά αφήνοντας τα στίγματα τους στην ψυχοσύνθεσή του.

Κατά το 1980 ο Γουίλσον φαίνεται απόλυτα αδύναμος να χειριστεί ο ίδιος τη ζωή του, αυτό σε συνδυασμό με την εκμετάλλευση του από τον ψυχοθεραπευτή του (Πολ Τζιαμάτι), ο οποίος έχει χειριστική συμπεριφορά απέναντί του, αλλά και η εγκατάλειψη του από την αναγνωρισιμότητα στην αφάνεια είναι αρκετά για να οδηγήσουν σε μια προσωπική ανεπάρκεια.

Φυσικά μεγάλο ρόλο στην ροή της ιστορίας θα παίξει μια όμορφη και δυναμική γυναίκα (Ελίζαμπεθ Μπάνκς) η οποία θα τον στηρίξει και θα του δώσει ξανά ελπίδα. Από το έλεος στην αγάπη λοιπόν και από το σκοτάδι στο φως αυτή η όχι και τόσο πιστή μουσική βιογραφία, αλλά περισσότερο ιδωμένη ως μια σκιαγράφηση της ανόδου και της πτώσης ενός ειδώλου της ποπ, αλλά και της σκοτεινής του υπόστασης μας φέρνει περισσότερο κοντά στον Γουίλσον περισσότερο ως άνθρωπο και λιγότερο ως καλλιτέχνη.

Τα θετικά της ταινίας λοιπόν, είναι η όμορφη αναπαράσταση της εποχής, το κλίμα που ευδοκιμεί την ανάπτυξη του γκρουπ που μας χάρισε τόσες επιτυχίες (I get around, Surfin USA, Good Vibrations κ.α), η επιρροή του Γουίλσον στην ποπ κουλτούρα της εποχής, αλλά και η δύναμη της μουσικής του που κατάφερε να στιγματίσει μια ολόκληρη εποχή. Φυσικά ειδική αναφορά στο ταλαντούχο καστ που δίνει πειστικές ερμηνείες με δραματικούς τόνους και φυσικά στον υποτιμημένο ηθοποιό Πολ Ντάνο που υποδύεται τον νεαρό τραγουδιστή στα 60s, ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη την παίρνει ο Τζον Κιούζακ όπου μας μεταφέρει τον χαρακτήρα στα 80s . Οπότε σίγουρα δεν μιλάμε για μια καθαρόαιμη μουσική βιογραφία, αλλά για μια προσπάθεια να αποτυπωθεί όσο πιο πιστά γίνεται η προσωπικότητα του διάσημου τραγουδιστή και να μας προκαλέσει το ενδιαφέρον για αυτή την τόσο επιδραστική μουσική περσόνα και το καταφέρνει περίφημα.


Μαίρη Ουρεϊλίδου

Μαίρη Ουρεϊλίδου

90s-kid-Vol. III, απόφοιτη προσχολικής αγωγής, χρόνιο cinefreak, μεγάλη υποστηρίκτρια του Ralph Fiennes, του Alejandro Amenabar και του Alfred Hitchcock. O κινηματογράφος ήταν ανέκαθεν η δεύτερη φύση της, ενώ δηλώνει τεράστια φαν του Ισπανόφωνου σινεμά, των ταινιών τρόμου και δη των παλιών καλών εποχών του είδους. Ξημεροβραδιάζεται ακούγοντας rock της Ιndie Αlternative μουσικής σκηνής, κυρίως υπό τους ήχους των Muse. Εάν δεν βρίσκεται στα τοπικά σινεμά, της αρέσει να ανακαλύπτει εμπνευσμένα, retro cafe-bars στην πόλη αδειάζοντας τις προμήθειες καφέ τους, να βλέπει θέατρο και να συλλέγει κινηματογραφικό merch.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *