Κινηματογράφηση
Σίγουρα το άλφα και το ωμέγα κάθε ταινίας, μιας και εκτός της προσφορά της στη γενικότερη εικόνα κάθε φίλμ είναι η υποτιμημένη εκείνη τέχνη που οι εικόνες της συνθέτουν την οπτική κάθε πλάνου, συνεισφέροντας στη σκηνοθεσία μιας και κάθε κινηματογραφιστής καλείται να αναλάβει χρέη extreme φωτογράφου, αιχμαλωτίζοντας κάθε πλάνο φυσικού είτε τεχνητού φωτός το οποίο καλείται να κοσμήσει κάθε σκηνή εξωτερικού ή εσωτερικού χώρου, πόλης ή φύσης με προϊόντα εφέ, φυσικών φακών ακόμη και σκηνοθετικών tricks.
To CultVille αποφάσισε να ξεκινήσει αυτή τη νέα σειρά αφιερωμάτων (CultVille Specials) γνωστή και ως The Power of Cinematography η Cinematograhy’s Corner ή οποία σκοπό έχει να αποδώσει φόρο τιμής τόσο στη τέχνη της κινηματογραφικής εικόνας και των κινηματογραφιστών, μου αναμφίβολα αποτελούν το δεξί χέρι του σκηνοθέτη αλλά και στην εξέταση πλάνων, χρωμάτων και μοτίβων που συνθέτουν την παραμικρή λεπτομέρεια κάθε κινηματογραφικής σκηνής. Ξεκινώντας με τα δύο τελευταία κεφάλαια των ταινιών Χάρι Πότερ, ονόματι Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος Ι (2010) και ΙΙ (2011) και τον Πορτογάλο κινηματογραφιστή τους Eduardo Serra, υποψήφιο για δύο βραβεία Όσκαρ, ας εξετάσουμε τα σκοτεινά και μουντά τοπία της Μεγάλης Βρετανίας που χρησιμοποιήθηκαν στα γυρίσματα της ταινίας και τα οποία έλαβαν μέρος, τόσο στα studios της Leavesden, στην Βρετανική εξοχή καθώς και στο κέντρο του Λονδίνου.
Σχεδόν 8 χρόνια έχουν περάσει από τη κυκλοφορία της προτελευταίας ταινίας Χάρι Πότερ από τον Νοέμβριο του 2010 καθώς και μόλις 7 από τη κυκλοφορία του τελευταίου κεφαλαίου, για ένα franchise που σηματοδότησε μια ολόκληρη γενιά αποτελώντας κεφάλαιο της pop κουλτούρας των 90s μέχρι και σήμερα. Μπορεί η J.K.Rowling να μην επεκτάθηκε στη τέχνη της κινηματογράφησης αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως έδωσε την ανάλογη έμπνευση στον κινηματογραφιστή των The Wings of the Dove και The Girl with the Pearl Earring, Eduardo Serra ο οποίος αναβίωσε με μοναδικό τρόπο τις έντονες σκηνές μάχης, περιπλάνησης και τεταμένης ατμόσφαιρας μέσα από τα βιβλία της, ευθύς αμέσως στο μουντό σκηνικό του κινηματογραφικού του καμβά.
Πλάνα από τον Χάρι Πότερ και τους Κλήρους του Θανάτου Μέρος Ι λοιπόν, και πάμε να ξεκινήσουμε: